27 Ağustos 2012 Pazartesi

Kağıt Ponpon Yapımı

Eco Hanım'ın kapı süsünü kağıt ponponlarla yapmıştık, hatırlamak isteyenler tıklasın..
Gelelim kağıt ponponların nasıl yapılacağına..
İlk olarak grapon ya da pelur kağıdı edinmeniz gerekiyor.. Bu kağıtlar genelde paket kağıdı satan, bebek şekeri malzemeleri satan toptancılardan bulunuyor.. Ben pelur kağıtlarımı Kemeraltı'ndan aldım.. 
Kağıdın ince olması önemli yoksa çiçek gibi açmak pek mümkün olmaz sanırım.. 
 Ben uygun boyuttaki ponponu bulmak için iki deneme yapmıştım.. Bir tabaka kağıdı ikiye katladığımda çok büyük olmuştu, o yüzden ben ikinci denemede fotoğraftaki gibi üçe katladım..
 Daha sonra kat yerlerinden kestim..
Böylece eşit uzunlukta ve genişlikte üç yaprak pelur kağıdı edinmiş oldum..
 Bu uzun kağıdı ortadan ikiye tekrar katladım..
(Bu arada kağıdın kırışıklığına dikkat çekerim.. Cemik rahat durmayıp tepesine çıktı kağıtların :)
 Yine kat yerinden kesip 6 yaprak elde etmiş oldum..
 Daha sonra ilkokulda yelpaze yaptığımız gibi katladım bu 6 katlı kağıdı :)
 Sonra yine ortadan ikiye katladım..
 Daha sonra iplik ya da ince tel yardımıyla tam ortadan bağladım..
 Kenarlarını makas yardımıyla yuvarladım.. 
 Açtığımızda böyle görünmesi lazım..
 Daha sonra sabırla ve kibarca her bir yaprağı açtım..
6 kat kağıttan ponpon ahan da böyle oldu..
Ben ortancaya benzetiyorum.. En sevdiğim çiçeklerden biri.. O yüzden de çok beğeniyorum..
Neyse.. Bu post için yaptığım bu ponponu da böyle değerlendirmiş oldum :)
.
.
Kağıt ponponun tarifini pinterest'de görmüştüm..
Akıl edip bulanın, esinlenip yapanın eline sağlık :)

9 yorum:

  1. Ben de yapmıştım geçen yıl, çok severim.
    Paket süslemek için de çok hoştur:)

    YanıtlaSil
  2. Yaptımmmmm Yaptımmmm süper anlatım sağol:))
    Buarada blogunuzu yeni keşfettim ve hemen izle kısmını tıkladım bile:) İzlemedeyim. Sizide benimkine beklerim.
    komirra.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Selamlar, bende izmirde yaşıyorum fakat renkli pelur kağıdı bir türlü bulamıyorum. Siz kemeraltında tam olarak nereden alıyorsunuz pelurları. Beni acil bilgilendirirseniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Esin,
      Kızlarağası Hanı'nın arka kapısından (yani eski balık haline çıkan kapısından) çık, sola dön.. Bir ve ya ikinci sokaktan sola dönünce toptan parti malzemesi, bebek şekeri malzemesi vs satan bir dükkan var.. Adını hatırlayamıyorum ama sorarsan herhalde bilirler..
      Umarım bu dandik yol tarifim işine yarar :) Kolay gelsin..

      Sil
  4. bende yaptım bundan ama seninki gibi durmadı neden olmuyor anlamadım,varmı bi püfü :( bebiş için süsleme yaparım diye düşünüyodumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla aynen anlattığım gibi, ince kağıt olması önemli, pelur kağıt tam bunluk.. Ben kapı süsünü de bu ponponlarla yaptım çok güzel oldu.. ;)

      Sil
  5. bende denedim pelur kağıtla ama tam böyle top havasında olmadı belki katları arttırmam lazım :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de oğluma yapmak istiyorum inşallah becerebilirim.:)
    GFC göremedim o yüzden ekleyemedim. Bana da beklerim. Sevgiler...
    www.deneyimlianne.com

    YanıtlaSil
  7. bende denedim pelur kağıtla ama tam böyle top havasında olmadı belki katları

    anime zero

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)