9 Mayıs 2015 Cumartesi

EMDR Tedavisi, Beyne Format Atmaca

Aylar önce instagram üzerinden EMDR tedavisinden bahsedeceğimi söylemiştim.. Biraz geç oldu ama bugüne kısmetmiş..
.
.
Ecey ördeğim gittikten sonra hayat bizim için çok zorlaştı..
Aslında bu anlatması uzun bir hikaye.. 
"Biz" diye başladım ama "kendi adıma" devan edeceğim anlatmaya..
Ölüm korkusu gibi bazı korkularımın tamamen yersiz olduğunu anladım. Hayat hırslarının gereksiz olduğunu, arkadaşlıkların, dostlukların, birlikte geçirilecek hoş zamanların ertelenmemesi gerektiğini öğrendim..
Yapardım çünkü eskiden.. Bir arkadaşım arayıp da "Hadi hafta sonu program yapalım" dediğinde çoğu zaman "başka bir zaman yapsak" diyerek ya da bir mazeret uydurarak ertelerdim..
Şimdilerde hep aynı söz var dilimde.. "Siz bana tarihi, yeri ve saati söyleyin, ben gelirim".
Ertelemiyorum artık..
.
Konuya çok alakasız bir yerden girdim.. Ama yazdıklarımı silme adetim olmadığı için aynen devam ediyorum :)
.
Ece'm gittikten sonra bir çok psikoloğa ve psikiatriste gittik..
Hepsinde de olaylar aynı şekilde gelişti.. Can'la birlikte gitmişsek eğer, bizi dinleyip acımızı paylaştılar. Ölüm acısının evrelerinden bahsedip, en zorunun ilk 6 ay olduğunu söylediler. Hayat dediler, zırt vırt ettiler.. Ve tabii ki görüşme sonunda "size sarılmak istiyorum" diyerek oldukça "öğterilmiş" olduğu belli bir hareketle vedalaştılar.. 
Kendini bilen, aklı başında, kendini yerden yere atmayan ya da başına gelenleri ağlayıp parçalanarak anlatmayan iki insan vardı karşılarında.. "Haftaya tekrar görüşelim" bile diyemediler.. 
Bizim de o kadar denemeden sonra psikolojik destekten umudumuz kırıldı.. Kendi kendimize ilaç olmaya çalıştık.. 
Ama bir süre sonra olayların üzerini örtmek ya da bahsetmemek olağanlığı geldi evimize.. Ece'nin adı geçmez oldu, geçecek gibi olsa gözler kaçırıldı.. 
Zaman ilaç olacağına azap verir oldu..
Yalnız kalındığında yaşanan ağlama krizleri arttı..
Bir süre böyle devam etti..
.
Bu arada birkaç ayrı kişiden EMDR ile ilgili mail almıştım ama açıkçası kibarca teşekkür edip, araştıracağımı söyleyerek üzerinde hiç durmamıştım.. Dedim ya, psikolojik tedaviye inancım yoktu artık.. Keşke o zaman onları dinleseymişim... 

Bir gün bir arkadaşım çok şiddetli bir şekilde kendi psikoloğunu tavsiye etti bana.. Söylediği bir tek cümleyle ikna oldum.. "O olaya eskisi gibi üzülemiyorum artık". "Tamam" dedim, "bir de bunu deneyelim, ne kaybederim ki?"
.
.
Bu arada ciddi bir karar alarak Dino'ma hamile kalmıştım..
Hamilelik de benim için çok zor geçiyordu..
Kendi içimde yaşadığım fırtınalar, üzüntüler, ağlama krizleri yüzünden bebeğim etkilenir mi diye düşünüyordum hep..
Doğacak bebeğimi benimseyememekten, sevememekten korkuyordum.. Çok korkuyordum hem de..
Delicesine bir hisle kızım olacağından emindim.. Ece geri gelecekti.. Hatta kendi kendime tekrar kızım olursa bütün acılarımın geçeceğine inanıyordum.. Erkek olacağını duyduğumda ilk iki gün hiç durmadan ağlamıştım.. Bencil işte insanoğlu, kızım olsun istemiştim ama olmamıştı.. İnsan üzülür mü kızmış erkekmiş? Hepimizin ağzında hep aynı dua yok mu? "Sağlıklı olsun, uzun ömürlü olsun yeter!" Sonra bu üzüntüm geçti ama bir daha kızım olamayacağı gerçeğinin burukluğu içinde kalmıştı..
.
Gülgün Sharafat'ın ofisine geldiğimde pek umutlu değildim.. Yine aynı şey olacak, ben ruhsuz ruhsuz olan biteni anlatacağım, o da acımı paylaşacak, başka da bir şey olmayacak diye düşünüyordum..
Hiç öyle olmadı..
İlk defa ağlaya ağlaya anlattım.. Bunu da söyledim ona.. "Sevindim" dedi.. Samimiydi.. Çok sıcak bir kadındı.
Sonra "ben ne yapıyorum ondan bahsedeyim sana" dedi, diğerlerinden farklı olarak..
Eline kalem kağıdı alıp EMDR'dan bahsetmeye başladı..


Beynimizin nasıl çalıştığını anlattı..
Travmaların ne şekilde yer ettiğinden, bilimsel olarak bunun tedavi edilebileceğinden bahsetti..
"Bana öyle aylarca, yıllarca gelmene gerek yok. 7-8 görüşme sana yetecektir, onun dışında sen ihtiyaç hissettiğin zaman görüşebiliriz" dedi..
Her buluşmamızı iple çektim çünkü her birinden biraz daha hafiflemiş çıkıyordum..
Gülgün Hanım sadece işin bilimsel kısmında değildi tabi ki.. Pozitif psikolojiyi, tarihi, hatta coğrafyayı, edebiyatı, farklı dini inançları, felsefeyi, kendi anılarını, hatta fıkraları da kattı görüşmelerimize.. Dolu bir insan.. Ayrıca İzmir'de ölüm üzerine çalışmış birkaç kişiden biri.


Bu yazıda görseller dışında webden araştırılmış hiçbir şey yok.. Yani burada ben EMDR'ı kendi bakış açımdan anlatıyorum.. Ama ilginizi çekerse şayet lütfen araştırın, konuyla ilgili çok detaylı bilgi var internette.
.
EMDR benim için kabaca "beyne format atma". 
Elbette ki kimse sizin hatıralarınızı silmiyor.. Silemiyor..
Ama yaşanan travmanın eskisi kadar canınızı yakmasını engelliyor..
Sadece travma da değil, bir çok insanın yükseklik, uçak, böcek korkusu gibi fobilerinden kurtulduklarını okudum. 
.
Aslında yorucu bir tedavi.
Çünkü doktor sizi travmayı yaşadığınız güne geri götürüyor, o anı zihninizde tekrar tekrar yaşamanızı sağlıyor.. Hatta bu yüzden hamilelikte uygulanması pek tavsiye edilmiyor. Ama benim durumum biraz istisnaiydi.. Zaten her gün o acıyı günde defalarca yaşadığım için bu tedavi hamileliğimin kalanında daha huzurlu olmamı sağladı.


Size yaşadığınız olayı tekrar yaşatırken aynı anda böyle bir aletle mono olarak "bip bip" sesleri dinletiyorlar.. Yani bi bir kulağınızda, bi diğer kulağınızda bip sesini duyuyorsunuz..


Aynı zamanda göz hareketlerinin de beyinde etkisi olduğu için, zaman zaman gözlerinizle parmaklarını takip etmenizi istiyorlar..
Gülgün Hanım vücudun belli noktalarına hafif darbelerle vurarak ve sürekli bana tekrar ettirdiği bazı cümlelerle tedaviyi destekliyordu.. Onları açıklamamı beklemeyin :) ben de tam anlayamadım. 
.
Can ilk başlarda gitmek istememişti ama bendeki iyileşmeyi görünce o da gitti ve ona da çok iyi geldi..
.
Bana iyi geldiğinin kendim için en büyük kanıtlarından biri, bir seansta "Bir gün aynı hastaneye gitmem gerekecek, en son oraya kucağımda kızımla gitmiştim, muhtemelen çok kötü hissedeceğim, çok korkuyorum" dediğimde bu korkunun üzerine çalışıp, gerçekten de NST çektirmek için birkaç gün sonra hastaneye gittiğimde kendimi hiç de kötü hissetmeyişim olmuştu.. Can ise bir süre ağlamaktan hastaneye bile girememişti..
.
Uzun lafın kısası bu EMDR denen nane, her neyse bize çok iyi geldi..
Korkularımızı, acımızı azalttı. 
Üzüntü bitmiyor elbette ama eskiden kızım aklıma geldiğinde hissettiğim etlerimi koparıyorlarmış hissini o günden beri bir daha hiç hissetmedim..
Gerçekten de acının şeklini değiştirdi..
Bunu zaman yapmadı çünkü bu bahsettiğim iyileşme sadece birkaç haftada gerçekleşti..
.
Arta kalan acıya yapacak bir şey yok.. Sanmıyorum da, belki onun ilacı da zaman olur..
Özlemse asla bitmez!
.
.



15 yorum:

  1. sizin adınıza sevindim. bilgilendirme için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Özlemin içinizde kalmasi çok normal.Cok şükür ki iki küçük delikanliniz var.Onlar mutlu oldukça da içinizdeki özlem sizi acitmayacak.
    Hoscakalin...

    YanıtlaSil
  3. İyi gelmesine çok sevindim. Bende de panik atak var. Doktorların dediğine göre travma birikiminden patlamışım ve bir süre bu tedaviyi gördüm ve travmalarımdan biri olan kazayla çok sevdiğim kuşum her aklıma geldiğinde içime ok saplanır gözlerimden akardı, ben sebep olmuştum çünkü. Bu tedaviden sonra yine üzülüyorum ama o içimdeki saplanmalar olmuyor artık ve eskisi kadar şiddetli kızmıyorum kendime. "Böyle olması gerekiyormuş, beni vesile kılmış Allah" diyorum; üzüntü ve pişmanlık sıfırlanmıyor tabi ama eskisi kadar da canım acımıyor artık. Sizinkiyle benim sorunum çok çok farklı belki ama bu tedavi yönteminin ne kadar çok işe yaradığını nacizane ben de söylemek istedim. Allah şifalar ve sabırlar versin. Sevgi ve ışıkla..
    http://duygugoker.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. Sizin acınızla karşılaştırılamaz tabii ama ben de babamı kaybettim. Ben annem abim perişan olduk ama annem amaçsız kaldı resmen. Bir süre sonra eşler birbirlerine bağlı yaşıyorlarmış. Annem de şimdi hayat amacını kaybetmiş gibi.. Bu belki ona da iyi gelebilir...

    Yeni hamileliğiniz için de çok sevindim.. Çok yakışıklı, sağlıklı huzurlu bir bebeğiniz olacağından eminim.. Hiç tanımasam da sizi Ecenin yazısından sonra sürekli aklımdasınız.. Dualarımın bir parçası da hep sizinle.. Her şey gönlünüzce olsun..

    YanıtlaSil
  5. Meslektaşlarım hakkında okuduğum iyi geribildirimler bizlere de çok yardımcı oluyor, teşekkürler. Fakat şunu unutmayın, doğru terapist kadar doğru zaman da vardır ve hangi tekniği uygularsa uygulasın, sonuçta iyileşmeye açık olan, kişinin kendisidir ve aslında siz, aktif olarak çalıştığınız, uğraştığınız için yararını gördünüz. O nedenle ben yine de öncelikle sizi, daha sonra eğitimini aldığı tekniği çok doğru ve yerinde kullanan bu meslektaşımı tebrik ederim!

    YanıtlaSil
  6. EMDR tedavisi 2010 senesinde olmuştum kurtulamadığım bir üzüntüm vardı ve kullandığım anti depresanı bırakamıyordum vs. eşim bulmuştu. deprem bölgesinde büyük acıların yaşandığı yerlerde bu terapi uygulanmış. önce garip geldi hiç bir işe yaramadı vs diye düşündüm ama sonra ölecek kadar canım acımıyordu artık. ilacı da bırakmıştım hemen arkasından.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba ben yogun beliren kaygi problemlerin icin karar verdim Emdr'ye..yalniz ilk seans veya diger seanslardan sonra daha mi cok travmatize olup cikiliyor? Anksiyetemin artmasini hic istemiyorum ve hazir degilim. Bu arada terapist hemen baslamiyor once bilgileri topluyor. Dogru yerden baslamak
    Lazimmis ve asamalari varmis..yardimci olursaniz cok sevinirim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Merhaba, ben yarin 2. Seansa gidicem fakat henuz teknik uygulanmaya baslanmadi, terapist bilgi toparliyor ve saglikli bir yerden baslamak istiyor dogru noktadan. Size sorum su, ilk seans veya seanslardan sonra travmatize olup mu cikiyorsunuz ve seans sonrasi surekli seansta olanlar akliniza mi geliyor? Ben anksiyetemin artmasina hazir degilim ve iyilessin diye gidiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yorumunuzu geç gördüm, geç cevap verdiğim için üzgünüm.. Umarım korktuğunuz gibi olmamıştır.. her rahatsızlık başka, sizi yanlış yönlendirmek istemezdim.. Geçmiş olsun..

      Sil
  9. Elif 2 aydir terapiste gidiyorum kaygi bozuklugu sebebiyle. Daha ilk seansta emdr den bahsetti ve arastirmami, kabul edersem baslayacagimi ucus korkumu da bu yontemle yenecegimi soyledi. Arastirinca tam da ihtiyacim olan sey bu dedim kabul ettim ama hala emdr ye baslayamadik. Son seansta artik ne zaman baslayacagimizi sordum bir zaman vermedi. Her hafta gidiyorum her seferinde anlattiklarima geri donmekten sikildim. Bu hafta bu doktoru birakma karari aldim ama bi yandan baska bir doktora en basindan baslamak gozumde buyuyor. Senin de fikrini almak istedim. Sabirla devam edeyim mi ? Yoksa coktan baslamasi mi gerekiyordu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benim kaç seans oldu? Kulaklıkla bip bip sesleri dinletiyor mu? Şimdi gördüm mesajını ya :(

      Sil
  10. Ben bit türlü bu yöntemi yapan guvenebjlicegim doktor bulamadım sizin doktorunuz ismini hangi şehirde ogrenebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  11. Kronik panik atagim var çok zor durumdayım emrd çözüm olurmu

    YanıtlaSil
  12. Panik Atak hastasiyim emrd çözüm olurmu

    YanıtlaSil

Çok güzel yorum yazıyorsunuz.. Ne de güzel yazıyorsunuz.. Azcık daha yazsanıza..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ibibikler

10 Kasım (2) 118 (1) 19 Mayıs (1) 2012 (1) 2013 (1) 23 Nisan (1) Abur Cubur (1) Adım Adım Paris (15) ağaç (1) aile (1) Alaçatı (1) Alış-Veriş (1) Alsancak (1) Amatör Radio (4) Ameliyat (1) Amsterdam (1) Amsterdam Gezisi (1) Anı (1) Anne (2) Anneannem (1) Anneler Günü (2) Anten (1) Asburger (1) Askeri Müze (1) Atatürk (4) Ayakkabılık (2) Baba (1) Baby Shower (1) Bağlama (1) Bahçe (11) balık (1) Barbie (1) Bastille (1) Bayram (6) Bebek (8) Bebek şekeri (2) Bere (1) best seller (1) beyne format (1) biberon (1) biberon kurutma (1) Bilmece (1) Bir Nevi Gastronomi Gezisi (1) Biri ADSL (1) Bit Pazarı (1) Biten kitap (1) Bitki (1) blogger kota (1) boyamak (1) Böcek (1) BTT (1) Bulb (2) Bumerang (1) cağ (1) Canavar (2) canon (2) Cem (18) Cemik (41) Cemik Ve Hayatın Zorlukları (2) Chatelet (1) Châtelet (1) Contest (2) cüzdan (1) çağ (1) Çamur (1) çanta (2) Çekiliş (10) Çekiliş Sonucu (3) Çeşme (12) Çeviri (1) Çeviri hataları (1) Çiçek (3) Çiğ Börek (1) çikolata (1) Çocuk (6) çocuk zaptetmek (1) Çocukluk (6) Dekor (9) Denedim (1) Deprem (1) DIY (7) Dikiş (2) Dilek (1) Dinozor (1) Diş (1) Diş Buğdayı (3) Diş Kurabiyesi (1) Diş pastası (1) Diş Sağlığı (1) Diyet (1) Doğal Yaşam (15) Doğumgünü (13) Doğumgünü Teması (5) Dolandırıcılık (1) Dolunay (1) Dost (6) Dükkan Vukuatları (1) Dünya Tiyatrolar Günü (1) E-Bay (1) Ecey (6) Ecey ve hayatın zorlukları (1) Eiffel kulesi (1) Ekmek (1) El Ayak Ağız Senromu (1) El emeği (13) El işi (16) el yapımı (3) Elfony Mutfakta (2) Elmo (1) emdr (1) en son ben duyarım zaten (1) Enstruman (1) escargot (1) Eskici Elfony (3) Esnaf Lokantası (1) eşeğimi kaybedip buldum (1) etamin (1) ev işi (1) Ev Yemeği (1) Evlilik Yıl Dönümü (1) fast food (1) Festival (1) Flypgs (1) fotoğraf çekimi (1) fox (1) Gare de Lyon (1) Gezi (10) Gıda Çarşısı (1) Gidelim Gömelim (19) Giritli (2) Gitar (1) gülgün sharafat (1) Günaydın (1) Günlük (4) hafta özeti (69) Ham Radio (1) Hamilelik (2) Hastalık (4) Hatıra (22) Havale (2) Hayal (1) hayatın zorlukları (1) Hayvanlar alemi (2) Hediye (9) Hekimköy (21) hhandesign (1) Hıdrellez (1) hikaye (1) Hobi (4) Huzur (1) ıldırı (1) içimdeki çocuk (1) ikbush (3) ilaç (1) ilk adımlar (1) ilkler (1) instagram (73) istanbul üniversitesi (1) isyan (3) İştahsızlık (1) iyi ki saklamışlar (4) izmir (2) Kabak (1) kabızlık (1) Kabus (1) Kadın (1) Kadınlar Günü (1) Kağıt Çiçek (1) Kağıt Ponpon (2) Kanaviçe (2) kar (2) Karatahta (2) kardeş (2) Karşıyaka (2) kaynar (1) Kebap (4) Kedi (2) Kek (2) Keman (1) kış (2) Kız (2) Kilo vermek (1) kitap (4) Kocci (7) kuaför (1) Kukla (1) Kurabiye (3) Kusmak (1) Kuytu Restaurant (1) kuzen (1) Kuzenler (1) Lal (1) Lale (1) Lazımlık (1) Le Vieux Belleville (1) liman restaurant (1) loğusa (1) Lokanta (3) Louvre (1) Mahfel (1) Mangal (2) Marmelat (1) Masal (1) Mendil Bebek (1) Meyve (1) Midye (2) Mikrodalga (1) Mizithropides (1) Moda (2) Mum (1) Mutfak (12) Müze (2) Nar (1) Naz (2) Notre Dame (1) Oje (1) Oklava Modeli (1) organik (2) Ot Festivali (1) Oyun (2) Oyuncak (3) Öğretmenler Günü (1) Öğretmenlik (1) Örgü (4) Örgü Modeli (1) Özel Gün (2) Özür (1) Pamuk Helva (1) panjur (1) Paris (13) Paris Gezisi (12) Parti (2) pasta (2) Patlamış Mısır (1) Pegasus Hava Yolları (1) Pelur Kağıt (1) Pembe (2) pembe panjurlu ev (1) Pigale (1) Pilor Stenozu (1) pinterest (1) Pisuar (1) Piyano (1) Pizza (1) Portatif (1) Pratik Tarifler (3) psikolojik tedavi (1) Rakı Balık (1) Ravioli (2) renk (1) Renkler (1) Restoran (10) Rezalet (1) roman (1) Sacre Coeur (1) saç traşı (1) Sağlık (1) Saklamak (2) Salgın (1) salyangoz (1) Seramik (1) Sevgililer Günü (1) Silinen Fotoğrafın Kurtarılması (1) soğuk (1) Spor (1) Sugato (2) Süleymancık (1) Süt (1) Süt Aknesi (1) Şeker Bayramı (1) Şifa (2) şişe kesmek (1) TA3GO (2) TA3YE (3) tatlı (1) Tavuk suyu (1) TC3EC (3) tedavi (1) Terör (1) tığ (1) Tiyatro (2) Topiary (1) Topuklu (1) Torbalı (1) Tuvalet (3) Tuvalet Eğitimi (2) Unlu Mamul (1) Urla (2) Usta (1) uyku (2) uyku arkadaşı (1) Uyku Düzeni (3) uyku eğitimi (2) uyku rutini (1) Vazgeçemediklerim (1) Vefaat (1) Venedik Pizza (1) Veri Kurtarma (1) video (2) Vine (1) Wurst (1) yağmur (1) Yalan (1) yardım (1) yasak (1) Yaş günü hazırlığı (1) yaz (1) Yaz Yemeği (1) yazlık kışlık (1) Yemek (40) Yeniden Başlıyorum (1) Yeniyıl (7) Yılbaşı (7) Yılmaz İpek Saz Sarayı (1) Yoğurt (1) Zafer (1) Zeytin (3)